עדכון פינגווין

מקדמי אתרים בהיסטריה ?

אני לא חושב שיש מקדם אתרים שקם היום (25/4/2012) ולאחר בדיקת מיקומים יומית או קבלת דוח מיקומים של האתרים לא קיבל חצי התקף לב.  מאז שאנחנו מתעסקים בתחום השיווק באינטרנט (המון שנים) לא זכור לנו שינוי כזה שפעל ישר גם על התוצאות בגוגל ישראל. אפילו השינויים שנעשו שעדכון פנדה עשה עלייה לישראל לא היו כל כך רבים. גוגל פרסמו פוסט על ידי מאט כץ לגבי השינוי באלגוריתם יום לפני. תוכלו לקרוא עליו כאן.

שינויים בקידום אתרים ?

אז מה היה לנו בעצם? מה השינויים שנעשו? היום כבר נכתבו עשרות פוסטים באתרים של מקדמי אתרים (אז החלטנו גם לכתוב אחד… :) ) ועשרות דיונים של מיטב המוחות בקידום אתרים בישראל ובעולם. ברמת בעיקרון העדכון היה אמור להעיף אתרים עם תוכן לא טוב או בעלי אופטימיזצית יתר באתר אך למעשה היו הרבה אתרי ספאם שלמרבה הפלא הרוויחו ממהלך של גוגל ועלו בתוצאות. היו לי גם אתרים בתחומים תחרותיים שהרוויחו מהמהלך ומכיוון שכמה וכמה אתרים שהיו לפניהם עפו להם אז האתרים האלו קיבלו מיקומים טובים. קשה עדיין לשים את האצבע ולומר מה הסיבות לשינויי המיקומים של כל אתר אבל היו המון המון שינויים. במיוחד בתחומים תחרותיים. יש לי אתר אחד בביטוי תחרותי שהיה ממוקם בין מקום 1 ל 4  במשך יותר משנה. היום הוא עף למקום 17 ולמרבה הפלא למקום 20 נכנס אתר לווין שבניתי לו פעם ובכלל שכחתי ממנו עם עמוד אחד וטקסט רלוונטי של .50 מילים וקישור יוצא מהטקסט אל האתר שירד במיקומים. לאתר הלווין לא נעשו קישורים חיצוניים שמקשרים אליו. קצת מוזר הגוגל הזה לפעמים :).

עדכון פינגווין בגוגל

אז מה עושים ?

לאחר עדכון פינגווין ובאופן כללי לאחר כל עדכון גוגל מומלץ לא להשתגע יותר מידי ולא לעשות יותר מידי. כדאי לחכות כמה ימים ולראות אולי האתרים יחזרו לתוצאות. כדאי לבדוק אם יש לכם הודעות על קישורים לא טבעיים בכלי מנהל האתרים של גוגל. כדאי לעבור על כל העמודים של האתרים שקיבלו ירידות כולל העמודים הפנימיים ביותר ולבדוק את האופטימיזציה שלהם, שאין יותר מידי מילות מפתח לאורך כל האתר, לבדוק קישורים חיצוניים שהכנסנו לאחרונה, לבדוק שאף אחד לא העתיק מאיתנו תכנים (באמונה שכל התכנים שלכם מקוריים :) ) ועוד. שמתי לב שאתרים שיש להם תוכן איכותי ופרופיל קישורים טבעי ואיכותי, בעלי ותק של קידום אתרים טוב לא נפגעו מהעדכון.