אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתרים

היום שאנחנו מחפשים, קuראים או שומעים על קידום אתרים אנחנו נתקלים בדרך כלל בהמון כתבות על קישורים ובמיוחד לאור מה שקורה עכשיו עם כל העדכונים בגוגל עדכון פינגווין ועדכון פנדה החדש מהיום (26.6.2012). אז לפעמים בדרך כלל אצל מי שחדש בתחום אנחנו די שוכחים דבר חשוב מאד – אופטימיזציה פנימית לאתרים, מה שנקרא אופטימיזציה ON-SITE לאתרים שאנחנו מקדמים. אם אתם מחפשים מדריך רשמי של גוגל לאופטימיזציה למתחילים אתם יכולים להוריד את קובץ הPDF שלהם מכאן.

בעידן בו גוגל מחפש אחר האתרים בעלי התכנים שנותנים תועלת לגולש, אתרים מעניינים ובעלי תוכן איכותי חשוב מאד להקפיד שהתוכן (בהנחה שהבנו כבר שצריך להיות איכותי ובעל ערך מוסף) יהיה גם מסודר בצורה טובה ונגישה לגולש. לא עוד גושי טקסט המוניים אלא תוכן מסודר בפסקאות עם תמונות מתאימות וכותרות ובעל היררכיה מתאימה בתוכן. התוכן חייב להיות מעניין ולא משעמם את הגולשים. אם התוכן גרוע בכל מקרה הגולשים לא יישארו בעמוד או באתר ומכיוון שגוגל יודע על כך זה יכול לפגוע בתוצאות הדירוג ובערך האתר שלכם.

בואו נשים דגש על כמה דברים בסיסיים שלפעמים נראים כפשוטים אך הם בעלי חשיבות עצומה בקידום כל אתר. ללא הדברים האלו שמהווים בסיס גם כל מבנה הקישורים האיכותיים שתשימו לא יעזרו לכם להתברג במיקומים גבוהים בתחומים תחרותיים.

תגיות TITLE

תגיות TITLE באתר צריכות להיות רלוונטיות לתחום הקידום אך אם זאת גם כאלו שימשכו את הגולשים להיכנס לאתר התוצאות החיפוש בגוגל. אם אני מחפש בגוגל עבור מוצר שאני מתעניין בו והתוצאה הראשונה תהייה עם TITLE משעמם או לא מושך והשנייה תהיה עם TITLE איכותי ומוכר הרי שרוב הסיכויים הם שאדלג על התוצאה הראשונה ואכנס ישר לאתר השני. חבל לעשות המון מאמצים לקידום אתר באינטרנט, להגיע לתוצאות יפות במיקומים ואז לגלות שיחס ההמרה של לחיצות לאתר שלי לעומת החשיפות בתוצאות החיפוש הוא נמוך מאד.

תגיות מטא neta tags

תגית DESCRIPTION

תגית DESCRIPTION באה לתת את התיאור שנמצא בתוצאות החיפוש מתחת לTITLE. כמו שרשמנו לגבי התגית הקודמת גם כאן חשוב מאד להכניס תיאור תמציתי ומדויק שיגרום לאנשים להיכנס לאתר.  כמו שרשמנו מקודם חבל להגיע לתוצאות ולא לקטוף את פירות העבודה הקשה.

תגיות  KEYWORDS

כיום לתגית זו אין כמעט השפעה על תוצאות החיפוש בגוגל. בעבר אנשים היו דוחפים שם עשרות מילות חיפוש אותן קיוו שיתפסו איכשהו שתוצאות החיפוש של הביטויים האלו. בגוגל עלו מההר מאד על התרגיל והפסיקו להתייחס לתגית (ספאם) הזו.

 Friendly URL

עד לא מזמן הייתה נהירה אחרי דומיינים בעברית ותחרות עליהם בביטויים חזקים. כיום ישנם ויכוחים בקרב מקדמי האתרים עם הדומיינים האלו עוזרים או לא. יש לציין שבתחילת הדרך שהם רק יצאו לשוק החופשי אכן אתרים עם דומיינים כאלו קפצו בתוצאות החיפוש אך לאחר תקופה חזרו למקומם הטבעי בהתאם לכל הפרמטרים של האלגוריתם. כמו כך גם עם השמות עמודים בעברית – Friendly Url. בהמון אתרים עדיין נוהגים לתת לעמודים את שמות מילות המפתח המקודמות ובחלק ממערכות הCMS (אפילו בוורדפרס) כתובות העמודים נלקחות הצורה אוטומטית מהטייטלים שלהם. יש אומרים שזה מועיל לקידום אך אנחנו נתקלים בבעיה אחת עם זה – הבעיה הידועה של השפה העברית. כידוע הדפדפן מקודד את האותיות בעברית ולכן כתובות אתרים יפות ונקיות נראות פתאום כך :

שיווק באינטרנט

שזה בעצם :

שיווק באינטרנט

ישנם גם אתרים כגון אתרי סימניות ואחרים שלא נותנים לכם להכניס קישור לכתובת כל כך ארוכה.

כותרות H1, H2, H3

כותרות הן אחד הדברים החשובים ביותר בעיני באופטימיזציה הפנימית של אתר. סידור נכון ומשכיל של כותרות בהתאם לפסקאות ולהיררכיה של התוכן בעמוד עוזרות מאד לקידום וגוגל אוהב מאד עמודים שמסודרים בפסקאות וכותרות. כותרות צריכות להיות רלוונטיות ולא רק צמודות לביטוי המקודם ולא לעשות דף ספאמי של כותרות כי אז זה רק מזיק למשל עמוד בעל כותרות :

H1 הדברה

H2 הדברה במרכז

H2 הדברה בתל אביב

H2 הדברה ברמת גן

H2 הדברה בגבעתיים

H2הדברה ברמת אביב

 וכן הלאה. עמוד כזה הוא ספאם והכותרות לא נראות טבעיות ובצדק בעיני גוגל.

קוד html

Alt Text

כידוע גוגל מאד אוהב שיש תמונות באתר אך עדיין לא יודע להבין מה יש בתמונה. שעושים אופטימיזציה לאתרים כדי לעזור לו להבין מה יש בתמונה רצוי להוסיף לתמונות תגיות מסוג Alt Text. כמו בכותרות רצוי לתת שמות רלוונטיים לתמונות אך לא לעלות 10 תמונות בעמוד ולתת לכולן את אותה תגית Alt Text זהה.