מה זה קידום אתרים ?

מה זה קידום אתרים

מה זה קידום אתרים? המון אנשים נחשפים לביטוי ולמי שלא בא מהתחום זה נשמע משהו נחמד, הם יודעים שמשהו אמור להתקדם אבל לא מבינים באמת את המשמעות של קידום אתרים. למען האמת קידום אתרים הוא בדיוק מה שהוא – קידום אתרים. בעצם קידום אתרים בגוגל כי כיום כתשעים אחוז מהחיפושים ברשת האינטרנט בישראל נעשים במנוע החיפוש של גוגל. בעל עסק שרוצה שלקוחות יגיעו אליו בימינו חייה להיחשף באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט.

אז מה זה קידום אתרים?

התחום מחולק בעצם ל – 2 חלקים, פנימי וחיצוני. החלק הפנימי מדבר על אופטימיזציה לאתר. התאמתו למנוע החיפוש של גוגל על ידי סידור של כל מיני פרמטרים שיתאימו לכללים של מנוע החיפוש ולאלגוריתם של גוגל (אלגוריתם שמשתנה כל הזמן ומקדם אתרים מקצועי חייב להיות עם היד על הדופק כל הזמן). התאמת כותרות, מניעת הכפלת תכנים, דאגה לתוכן איכותי ורלוונטי ומסודר בצורה ידידותית ונוחה לגולש, תגיות כתובות בצורה נכונה, דפי אתר וקודים רשומים ובנויים בצורה נכונה, תמונות טובות, טייטלים, אלטים ועוד ועוד דברים קטנים שלפעמים עושים את ההבדל. בשורה התחתונה האתר אמור להיות בנוי עבור הגולש ולא עבור גוגל. האתר צריך לתת ערך מוסף לגולש. (דרך אגב אתרים איכותיים עם תכנים מעולים מקבלים קישורים טבעיים מגולשים שממליצים עליהם).

מה זה קידום אתרים

החלק החיצוני של עבודת קידום האתרים מדבר בעצם על קישורים רלוונטיים ואיכותיים לאתר. לא כל קישור תורם לערך האתר במנוע החיפוש ולאחרונה דובר רבות בשיחות בין מקדמי האתרים מחברות שונות ובפורומים על הנושא של התקפות קישורים שליליים לאתרים. מה זה אומר? שכל מיני מקדמים / בעלי אתרים מתחרים והשד יודע מי משתמשים בתוכנות רובוטים ליצירת אלפי קישורים ממקורות שליליים ותחת אנקור טקסט (מילת המפתח שיוצאת עם הקישור) עם מילים שליליות כגון מילים של הימורים או מיניים – מה שנקרא שכונה רעה בלשון האינטרנט. סופר על אתרים שהיו בעמוד ראשון בביטוי "קידום אתרים" ושבעקבות התקפות כאלה ירדו חזק במיקומים. נחזור לעניין – חשוב לבנות לאתר שלנו קישורים טובים ורלוונטיים ממקומות איכותיים שמדברים על התחום שלנו – מאתרי לווין, בלוגים, חילופי קישורים. הקישורים הטבעיים הם הקישורים הכי טובים בעיני גוגל.

בשורה התחתונה מה זה קידום אתרים בעצם ? קידום אתרים זה לעשות את האתר טוב יותר, להשיג לו קישורים איכותיים ורלוונטיים ולא סתם מאיזה אתר מאמרים זניח, לגרום לכך שהאתר ישותף בצורה טבעית על ידי משתמשים רבים ברשתות החברתיות ועל ידי כך האלגוריתם של גוגל מבין שהאתר שלנו רלוונטי ומעדיף להציג אותו במקומות הגבוהים יותר בתוצאות החיפוש ומכאן המושג – קידום אתרים.