קידום אתרים במנועי חיפוש

כך פועל קידום אתרים במנועי חיפוש

בעידן בו אנו חיים היום כמעט כל מידע אשר מישהו מחפש, הוא מחפש אותו ברשת האינטרנט ודרך מנועי החיפוש למיניהם. קידום אתרים במנועי חיפוש מבוסס על ההבנה הפשוטה כי הרוב המוחלט של הגולשים אינו מגיע ישירות אל האתר כך סתם. בסופו של דבר הגולשים נכנסים אל מנועי החיפוש המקובלים ובעיקר אל מנוע החיפוש העיקרי – גוגל, מקלידים את התחום עליו הם מעוניינים לקבל מידע או לחילופין את שם החברה, במידה והם יודעים אותו, ובעזרת התוצאות נחשפים אל בעלי מקצוע אחרים מאשר אותו תחום. על מנת לבצע קידום אתרים במנועי חיפוש יש להכיר מצד אחד את הביטויים הפופולאריים, ומצד שני לדעת כיצד עובד האלגוריתם עצמו .

בודקים את הביטויים

מבחינת ביטויים, חברות אשר מתמחות בנושא של קידום אתרים במנועי חיפוש מבצעות פילוח מדויק בעזרת נתונים אמפיריים. חברת גוגל מספקת מספר אמצעים לבדיקת מילים וביטויי חיפוש, בכל תחום ובכל שפה. לאחר שמזהים את הביטויים הללו מתמקד קידום אתרים במנועי חיפוש ביצירת תוכן רלוונטי כזה או אחר, אשר יאפשר לגוגל לזהות את האתר בתור יעד אטרקטיבי עבור הגולש.

קידום אתרים במנועי חיפוש

מזהים את צורת הפעולה

מהבחינה של האלגוריתם, צריך לזכור כי המטרה של גוגל וגם של קידום אתרים במנועי חיפוש היא לשפר את הממשק מול הגולש. הסורקים של גוגל לא בודקים רק את כמות התוכן באתר אלא גם את הרלוונטיות שלו, העדכניות והאיכות שלו. האינטרס של מנוע החיפוש של גוגל הוא להביא את הגולשים למקום האיכותי ביותר מבחינתם. רק כך יכול להבטיח מנוע החיפוש גוגל את המשך כהונתו בראש פירמידת מנועי החיפוש. המשמעות מבחינת קידום האתרים היא כי אין קיצורי דרך וחייבים לפעול על פי מתכון קבוע ובאופן שוטף ויום – יומי.

מחפשים אחר העתיד

לסיכום, הנושא של קידום אתרים במנועי החיפוש ממשיך לתפוס תאוצה רבה. מלבד סביבת הדפדפנים במחשב האישי ניתן לראות ביטוי גם לקידום אתרים בחיפוש דרך הסמארטפונים, במגמה אשר תהיה חלק בלתי נפרד מעולם העסקים של העתיד .