כל התוכן בנושא : קידום אתרים

מומחה קידום אתרים

מומחה קידום אתרים

עכשיו כשכבר יש לכם אתר שאתם מרוצים ממנו וחושבים שיוכל לשרת את הלקוחות שלכם באופן יעיל וממוקד עליכם לחשוב על הפיכת האתר שלכם למקום עלייה לרגל של גולשים. ממש כך. כדי לעשות זאת עליכם למצוא מומחה קידום אתרים. קידום אתרים היא הפעולה הנדרשת כדי להפוך את האתר שלכם למוביל בכניסות בתחום העיסוק שלכם וזה נעשה רק כשאתם נמצאים בדף הראשון של גוגל בקטגוריה שלכם.

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני

כל הזמן אנשים שואלים – איך אני לא מגיע לעמוד הראשון של גוגל? איך זה שתמיד יש מישהו ראשון בגוגל וזה לא אני? התשובה כבר ידועה מראש – קידום אתרים. כדי שהאתר שלכם יגיע גבוה במעלה מנוע החיפוש של גוגל יש לעשות מספר פעולות שהחשובה מבינהם היא קידום אתרים. ניתן לעשות זאת בצורה ממומנת, כלומר בתשלום עבור פרסום באינטרנט (קידום ממומן), והאופן השני הוא באמצעות מה שקרוי – קידום אתרים אורגני.

קידום אתרים במנועי חיפוש

כך פועל קידום אתרים במנועי חיפוש

בעידן בו אנו חיים היום כמעט כל מידע אשר מישהו מחפש, הוא מחפש אותו ברשת האינטרנט ודרך מנועי החיפוש למיניהם. קידום אתרים במנועי חיפוש מבוסס על ההבנה הפשוטה כי הרוב המוחלט של הגולשים אינו מגיע ישירות אל האתר כך סתם. בסופו של דבר הגולשים נכנסים אל מנועי החיפוש המקובלים ובעיקר אל מנוע החיפוש העיקרי – גוגל, מקלידים את התחום עליו הם מעוניינים לקבל מידע או לחילופין את שם החברה, במידה והם יודעים אותו, ובעזרת התוצאות נחשפים אל בעלי מקצוע אחרים מאשר אותו תחום. על מנת לבצע קידום אתרים במנועי חיפוש יש להכיר מצד אחד את הביטויים הפופולאריים, ומצד שני לדעת כיצד עובד האלגוריתם עצמו .

הקמת אתרים

הקמת אתרים עם חברה מקצועית

החלטתם שאתם רוצים להקים אתר אינטרנט חדש עבור העסק שלכם על מנת למקסם את הרווחים ולהגיע לכמה שיותר חשיפה וקהלי יעד. בין אם אתם רוצים להקים אתר למטרה עסקית, שיווקית, או להפיץ רעיון מסוים, חשוב מאד שאתם תפנו לחברת הקמת אתרים שתוכל לסייע לכם, ולבצע את הבנייה של האתר בצורה המקצועית והנכונה ביותר. אבל למה בעצם צריך לפנות לחברה מקצועית שתבצע הקמת אתרים ? למה אי אפשר ולא רצוי לעשות את המלאכה הזו לבד בעצמכם ? בואו לראות את כל הסיבות הנכונות להקים אתר אצל חברה מיומנת .

הבריחה מקישורים או העולם לאחר עדכון פינגווין

העולם אחרי עדכון פינגווין

עדכון פינגווין שנכנס בסערה אל עולם החיפושים של גוגל עורר מהומות בעולמם של מקדמי האתרים למיניהם. כמות הפוסטים שנכתבו בעקבותיו עצומה, אין ספור דיונים ברשת בכל פורום אפשרי, החלפות מילילים ודיונים סוערים בחברות הSEO. מה עושים? ישנם המון דעות אבל מכנה משותף לכולם : קישורים גרועים. מה זה קישורים גרועים? איך ניתן להגדיר קישור כגרוע? לאנשי SEO קשה ללכת נגד האמונה והדת קישוריםשלהם – דת הקישורים. לפעמים אולי נדרש להסיר קישור ששמתם בעבר ובתקופתו הוא היה אולי מאד רלוונטי והיום גוגל מגדירה אותו כספאם. איך נדע? האם להסיר ?

סוגי קישורים

בואו נעבור על סוגי הקישורים הקיימים שרובנו היינו משתמשים בהם (או לא) בעבר ואולי היום. אני לא ממליץ או שולל שימוש בכל סוג של קישור מהרשימה כאן, השימוש הוא על דעתכם בלבד אבל הנה הסקירה.

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל

קידום אתרים באינטרנט ניתן לעשות בשתי דרכים עיקריות – קידום אתרים אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני הוא קידום על ידי כתיבת מאמרים וכתבות, בלוגים וקישורים לאתרים שונים שכל הזמן יש לתחזק ולשכלל את כולם.קידום ממומן הוא קידום שניתן לעשות על ידי פרסום ממומן בגוגל. קידום אתרים נועד למטרה אחת בלבד – לקדם את האתר שלכם במנוע גוגל עד שיגיע לדף הראשון בקטגוריה שלכם. וכל זאת כדי להביא יותר גולשים לתוך האתר שבזמנם החופשי יהפכו ללקוחות משלמים.

קישורים מול רשתות חברתיות

רשתות חברתיות

אין ספק שהרשתות החברתיות חוללו מהפך בעולם האינטרנט. בישראל הייתה בתחילת הדרך הרשת הישראלית מקושרים שנמכרה יותר מאוחר לוואלה. כאשר משתמשים ישראלים התחילו להשתמש בפייסבוק בסביבות שנת 2007 הרשת סחפה אחריה המון גולשים וכיום היא הרשת החברתית המובילה בישראל ובעולם. יותר מאוחר יצאו לעולם טוויטר ואחרות. גם גוגל ניסתה להכניס את עצמה לשוק הרשתות החברתיות  בתחילה
רשתות חברתיותעם באזז הכושל ואחרי כן עם הרשת גוגל פלוס.

אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתרים

היום שאנחנו מחפשים, קuראים או שומעים על קידום אתרים אנחנו נתקלים בדרך כלל בהמון כתבות על קישורים ובמיוחד לאור מה שקורה עכשיו עם כל העדכונים בגוגל עדכון פינגווין ועדכון פנדה החדש מהיום (26.6.2012). אז לפעמים בדרך כלל אצל מי שחדש בתחום אנחנו די שוכחים דבר חשוב מאד – אופטימיזציה פנימית לאתרים, מה שנקרא אופטימיזציה ON-SITE לאתרים שאנחנו מקדמים. אם אתם מחפשים מדריך רשמי של גוגל לאופטימזציה למתחילים אתם יכולים להוריד את קובץ הPDF שלהם מכאן.

בעידן בו גוגל מחפש אחר האתרים בעלי התכנים שנותנים תועלת לגולש, אתרים מעניינים ובעלי תוכן איכותי חשוב מאד להקפיד שהתוכן (בהנחה שהבנו כבר שצריך להיות איכותי ובעל ערך מוסף) יהיה גם מסודר בצורה טובה ונגישה לגולש. לא עוד גושי טקסט המוניים אלא תוכן מסודר בפסקאות עם תמונות מתאימות וכותרות ובעל היררכיה מתאימה בתוכן. התוכן חייב להיות מעניין ולא משעמם את הגולשים. אם התוכן גרוע בכל מקרה הגולשים לא יישארו בעמוד או באתר ומכיוון שגוגל יודע על כך זה יכול לפגוע בתוצאות הדירוג ובערך האתר שלכם.

בואו נשים דגש על כמה דברים בסיסיים שלפעמים נראים כפשוטים אך הם בעלי חשיבות עצומה בקידום כל אתר. ללא הדברים האלו שמהווים בסיס גם כל מבנה הקישורים האיכותיים שתשימו לא יעזרו לכם להתברג במיקומים גבוהים בתחומים תחרותיים.

תגיות TITLE

תגיות TITLE באתר צריכות להיות רלוונטיות לתחום הקידום אך אם זאת גם כאלו שימשכו את הגולשים להיכנס לאתר התוצאות החיפוש בגוגל. אם אני מחפש בגוגל עבור מוצר שאני מתעניין בו והתוצאה הראשונה תהייה עם TITLE משעמם או לא מושך והשנייה תהיה עם TITLE איכותי ומוכר הרי שרוב הסיכויים הם שאדלג על התוצאה הראשונה ואכנס ישר לאתר השני. חבל לעשות המון מאמצים לקידום אתר באינטרנט, להגיע לתוצאות יפות במיקומים ואז לגלות שיחס ההמרה של לחיצות לאתר שלי לעומת החשיפות בתוצאות החיפוש הוא נמוך מאד.

HTML Code

תגית DESCRIPTION

תגית DESCRIPTION באה לתת את התיאור שנמצא בתוצאות החיפוש מתחת לTITLE. כמו שרשמנו לגבי התגית הקודמת גם כאן חשוב מאד להכניס תיאור תמציתי ומדויק שיגרום לאנשים להיכנס לאתר.  כמו שרשמנו מקודם חבל להגיע לתוצאות ולא לקטוף את פירות העבודה הקשה.

תגיות  KEYWORDS

כיום לתגית זו אין כמעט השפעה על תוצאות החיפוש בגוגל. בעבר אנשים היו דוחפים שם עשרות מילות חיפוש אותן קיוו שיתפסו איכשהו שתוצאות החיפוש של הביטויים האלו. בגוגל עלו מההר מאד על התרגיל והפסיקו להתייחס לתגית (ספאם) הזו.

 Friendly URL

עד לא מזמן הייתה נהירה אחרי דומיינים בעברית ותחרות עליהם בביטויים חזקים. כיום ישנם ויכוחים בקרב מקדמי האתרים עם הדומיינים האלו עוזרים או לא. יש לציין שבתחילת הדרך שהם רק יצאו לשוק החופשי אכן אתרים עם דומיינים כאלו קפצו בתוצאות החיפוש אך לאחר תקופה חזרו למקומם הטבעי בהתאם לכל הפרמטרים של האלגוריתם. כמו כך גם עם השמות עמודים בעברית – Friendly Url. בהמון אתרים עדיין נוהגים לתת לעמודים את שמות מילות המפתח המקודמות ובחלק ממערכות הCMS (אפילו בוורדפרס) כתובות העמודים נלקחות הצורה אוטומטית מהטייטלים שלהם. יש אומרים שזה מועיל לקידום אך אנחנו נתקלים בבעיה אחת עם זה – הבעיה הידועה של השפה העברית. כידוע הדפדפן מקודד את האותיות בעברית ולכן כתובות אתרים יפות ונקיות נראות פתאום כך :

שיווק באינטרנט

שזה בעצם :

שיווק באינטרנט

ישנם גם אתרים כגון אתרי סימניות ואחרים שלא נותנים לכם להכניס קישור לכתובת כל כך ארוכה.

כותרות H1, H2, H3

כותרות הן אחד הדברים החשובים ביותר בעיני באופטימיזציה הפנימית של אתר. סידור נכון ומשכיל של כותרות בהתאם לפסקאות ולהיררכיה של התוכן בעמוד עוזרות מאד לקידום וגוגל אוהב מאד עמודים שמסודרים בפסקאות וכותרות. כותרות צריכות להיות רלוונטיות ולא רק צמודות לביטוי המקודם ולא לעשות דף ספאמי של כותרות כי אז זה רק מזיק למשל עמוד בעל כותרות :

H1 הדברה

H2 הדברה במרכזmeta tags

H2 הדברה בתל אביב

H2 הדברה ברמת גן

H2 הדברה בגבעתיים

H2הדברה ברמת אביב

 וכן הלאה. עמוד כזה הוא ספאם והכותרות לא נראות טבעיות ובצדק בעיני גוגל.

Alt Text

כידוע גוגל מאד אוהב שיש תמונות באתר אך עדיין לא יודע להבין מה יש בתמונה. כדי לעזור לו להבין מה יש בתמונה רצוי להוסיף לתמונות תגיות מסוג Alt Text. כמו בכותרות רצוי לתת שמות רלוונטיים לתמונות אך לא לעלות 10 תמונות בעמוד ולתת לכולן את אותה תגית Alt Text זהה.

עדכון פינגווין

מקדמי אתרים בהיסטריה ?

אני לא חושב שיש מקדם אתרים שקם היום (25/4/2012) ולאחר בדיקת מיקומים יומית או קבלת דוח מיקומים של האתרים לא קיבל חצי התקף לב.  מאז שאנחנו מתעסקים בתחום השיווק באינטרנט (המון שנים) לא זכור לנו שינוי כזה שפעל ישר גם על התוצאות בגוגל ישראל. אפילו השינויים שנעשו שעדכון פנדה עשה עלייה לישראל לא היו כל כך רבים. גוגל פרסמו פוסט על ידי מאט כץ לגבי השינוי באלגוריתם יום לפני. תוכלו לקרוא עליו כאן.