קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל – המדריך השלם

אנחנו מבקרים מידי יום ביומי במנועי החיפוש, אך עם זאת, כמה מאתנו יודעים כיצד העסק הזה עובד? האם שאלתם את עצמכם מהו המבנה של גוגל ומהי צורת עבודתו? מה מכתיב את הכללים, האם יש בכלל כללים, ואין בכלל אתרים מגיעים לגוגל ולמה יש אתרים מסוימים שנמצאים למעלה בתוצאות החיפוש, ואתרים אחרים נמצאים למטה?

אז ככה, גוגל מתחלק לשני חלקים בעיקר: אזור הפרסום הממומן (זה שנמצא בתחילת העמוד למעלה או בצד שמאל שלו) ואזור התוצאות האורגניות (רוב העמוד, ובדרך כלל המקום אליו הגולשים פונים). הפרסום הממומן מייצג את המודעות הממומנות, וכאן למעשה הלקוח רוכש את משבצת הפרסום באמצעות תזרים מזומנים. המושג אורגני מוכר לנו מתחומים אחרים, אך כאשר מדובר על קידום אתרים בגוגל אנו מדברים על תוצאות שלא ניתן להשפיע עליהם באמצעות כסף, אלא באמצעות תוצאות טובות יותר. זאת אומרת שאתרים שמקודמים בצורה אורגנית הם אתרים שעברו אינדוקס ע"י גוגל והרוויחו את מיקומן בראש הדף משום שקיבלו ציון איכות גבוה מהמתחרים שלהם.

מה כדאי לכם יותר קידום אתרים בגוגל – ממומן או אורגני?

קשה לומר איזו שיטת פרסום עדיפה, שכן לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות. כדי שתוכלו להכריע ולקבוע מה טוב יותר בשבילכם, שאלו את עצמכם מה אתם מנסים להשיג ותוך כמה זמן. מן הסתם היתרון הברור של הקישור הממומן הוא המהירות – ברגע שאתם משלמים אתם נמצאים שם. עם זאת, מחקרים מראים כי מרבית (70%-80%) הגולשים נוטים להקליק על התוצאות האורגניות. מדוע? כי התוצאות האורגניות יוצרות רושם איכותי, שכן לגולש ברור כי מאחורי בעל העסק לא עומק בעל אינטרס שידו קלה על ארנקו, ושהוא הרוויח את מיקומו בכבוד.

אז מול מה אתם בעצם עומדים? מול בחירה לא פשוטה, מצד אחד הקידום האורגני לוקח זמן, ומצד שני הוא מבטיח לכם כניסה גדולה יותר של גולשים (במידה והוא מבוצע נכון). מצד אחד הקישור הממומן הוא מהיר יותר, אך מצד שני הוא בממוצע הוא פחות אפקטיבי. בסופו של דבר הבחירה שלכם צריכה להיות בין איכות למהירות.

קידום אתרים בגוגל

ומה חשוב שאתם תדעו על קידום אתרים בגוגל?

לפעמים נדמה כי קידום אתרים בגוגל בשיטה האורגנית לא עולה כסף, אך הדבר לא נכון. בהגדרתו הוא חינמי, וזאת משום שלא ניתן לרכוש את מיקום תוצאות החיפוש האורגניות בכסף, אך כדי להגיע לאותן תוצאות חיפוש יש לעשות שימוש ביועצי קידום אתרים, כותבי מאמרים או חברת קידום אתרים, שמן הסתם גובים כסף עבור השירות שלהם.

כמה טיפים חשובים:

  • בין אם בחרתם בקידום אתרים ממומן או אורגני, השקיעו מחשבה רבה בבחירת מילות מפתח.
  • כדאי להימנע ממילות מתח גדולות מידי. רצוי להתברג למיקום קטן אך בטוח, כך למשל, אתה רואה חשבון מחיפה, ואתה מעוניין במילת מפתח שתקדם אותך. הימנע ממילת המפתח "רואה חשבון" כמו שהיא ונסה למקד את מילות המפתח, לדוגמא: "רואה חשבון בחיפה" או "רואה חשבון בצפון".